prejsť na úvodnú stránku

Technické inštruckie pre prednášajúcich

Ako pripraviť prezentáciu

Inštrukcie pre PowerPoint, PDF

  • Prosíme, uložte Vašu prezentáciu vo verzii PowerPoint 2013, novšiu (*ppt) alebo (*.pptx), aby sme Vám mohli garantovať úspešné otvorenie Vašej prezentácie na našich počítačoch.
  • Odporúčame uloženie prezentácie vo formáte PPTX. Taktiež prosíme pripraviť prezentáciu vo formáte 16:9 (plátna v prednáškových miestnostiach sú v tomto pomere).

Obrázky/Videá

  • JPG je najpoužívanejší formát pre „vkladanie“ obrázkov do prezentácie.
  • GIF, TIF alebo BMP formáty sú tiež akceptovateľné.
  • Pre kvalitné zobrazenie obrázkov pri prezentácii je dostačujúce rozlíšenie do 250 dpi. Väčšie rozlíšenie obrázkov iba zväčšuje veľkosť súboru a nezlepší rozlíšenie bodov na plátne. Prosíme, komprimujte uložené obrázky v prezentácii v odporúčanom rozlíšení.
  • Ak máte v prezentácii uložené video, prosíme, dostavte sa s väčším časovým predstihom, aby bolo možné video vyskúšať. Odporúčaný formát videí je MP4.

Fonty

  • Iba fonty, ktoré sú súčasťou základnej inštalácie MS-Windows (Slovakian version of Windows) budú dostupné. Použitie iných fontov môže spôsobiť zlé zobrazenie štýlu vašej prezentácie.
  • Odporúčané fonty: Arial, Times New Roman, Tahoma, Calibri
  • Ak trváte na použití špeciálnych fontov, musíte tieto fonty uložiť spoločne s prezentáciou. Použite nasledujúci postup: Kliknite na „nástroje“ potom „možnosti“ potom „ukladanie“ a zaškrtnite políčko „Vložiť písma True Type“, následne prezentáciu uložte

Časová anotácia

  • Žiadame Vás, aby ste pri finálnej úprave svojej prezentácie dôsledne skontrolovali dĺžku Vášho príspevku, ktorý, ak nie je v programe uvedené inak, nesmie spolu s diskusiou presiahnuť 15 minút (t. j. 12 – 13 minút prezentácia + 2 – 3 min. diskusia)
  • Pri nedodržaní tohto časového limitu, bude predsedníctvom Vaša prezentácia po uplynutí časového limitu ukončená bez možnosti diskusie

 

Prenos prezentácií a uložení

Na čom priniesť prezentáciu

  • Prosíme, prineste svoje súbory na jednom z uvedených médií.
    • USB flash disk
    • Externý HDD alebo SSD
  • Uložte všetky súbory spojené s prezentáciou do jednej zložky (PowerPoint, film / video súbory atď.).
  • Vždy si urobte zálohu Vašej prezentácie na druhé medium, externý disk, alebo cloudová záloha - Google disk, email.

Kam nahrať Vašu prezentáciu na kongrese

  • Prosíme, príďte včas pred zahájením Vašej sekcie alebo počas prestávok k technikovi v prednáškovej miestnosti, kde bude možné prezentácie nahrať a vyskúšať.
  • Počas Vašej prezentácie budete môcť svoju prezentáciu ovládať pomocou diaľkového ovládania, ktoré Vám cez prestávku ukáže prítomný technik.
  • Použitie vlastného notebooku nie je odporučané, iba v krajnom prípade a bez záruky – toto je vždy možné iba po dohovore s technikom. (viz. ďalej)

Ostatné informácie

  • Po skončení sekcie, v ktorej prezentujete, budú Vaše prezentácie vymazané zo všetkých počítačov.

Technická podpora na mieste

  • Technik bude prítomný počas celej konferencie.

Technické vybavenie prednáškových miestností 

  • Sály/miestnosti budú štandardne vybavené nasledujúcou technikou:
    • data projektor
    • plátno
    • notebook
    • ozvučenie
    • mikrofóny
    • prezentér na posúvanie prezentácie

Prezentovanie z vlastného PC

Prezentácia z vlastného zariadenia sa veľmi neodporúča a bude umožnená iba po dohovore s technikom!

  • Pripojenie pre speakov na stage je cez HDMI.
  • Budeme mať aj redukcie na pripojenie USB-C/Thunderbolt na HDMI.
  • Ak chce speaker pripojiť svoj notebook na pódiu je potrebné aby mal 2x výstup na svojom PC a bolo podporované dvojité zobrazenie. Jedno na priamy výstup PPTx a druhé na PPTx + poznámky.
  • Platno alebo LED stena bude zobrazovať priamo samotnú PPTx bez poznamok.
SEKRETARIÁT KONGRESU
GUARANT International spol. s r.o.
Českomoravská 19, 190 00  Praha 9, Česká republika
Tel.: +420 284 001 444
E-mail: dkaim2022@guarant.cz | Web: www.guarant.cz


© 2020–2022 GUARANT International spol. s r. o.